הוצאה לפועל ומחיקת חובות

laptop-g82481ab18_640

מה זה הוצאה לפועל?

בהקשר המשפטי, תיק בהוצאה לפועל מתייחס למצב שבו בית משפט נתן פסק דין או צו והחל תהליך אכיפת אותו פסק דין או צו. זה יכול לכלול פעולות כמו תפיסת נכסים, עיקול שכר או נקיטת אמצעים משפטיים אחרים כדי להבטיח שפסק הדין או הצו יבוצעו. מקרה בהוצאה לפועל מתעורר בדרך כלל כאשר בעל דין אינו ממלא אחר צו בית משפט, כגון אי תשלום חוב או אי מילוי צו מניעה שניתן לבית המשפט. הליך ההוצאה לפועל נועד להבטיח את אכיפת צווי בית המשפט ואת עשיית הצדק. חשוב לציין כי הליך ההוצאה לפועל כפוף לכללים ולנהלים משפטיים, וכי לצדדים המעורבים בתיק בהוצאה לפועל עשויות להיות זכויות משפטיות ואפשרויות העומדות לרשותם לערער או לשנות את פסק הדין או הצו שבוצעו.

הסדרי חובות עם אובליגור

חברת אובליגור מתמחה במתן שירותי הסדר חובות ומחיקת חובות לחייבים שיש להם תיקים בהוצאה לפועל. לטענתם, הם יכולים לסייע לחייבים להגיע להסדר עם נושיהם שיכול להביא להנחה משמעותית בגובה החוב. במקרים מסוימים, הנחה זו יכולה להגיע ל-50% או יותר מהסכום הכולל.

תהליך הסדר החוב כולל בדרך כלל משא ומתן עם נושים כדי להגיע להסדר מוסכם המאפשר לחייב לשלם את חובם על פני תקופה מסוימת. זו יכולה להיות אפשרות מעשית עבור חייבים שמתקשים לבצע תשלומים על חובם ועומדים בפני תביעה משפטית או השלכות אחרות. על ידי עבודה עם חברה כמו אובליגור, החייבים עשויים להיות מסוגלים להפחית את נטל החובות שלהם ולהימנע מההשלכות השליליות של אי פירעון חובותיהם.

הסדרי חובות טרם הוצאה לפועל

לדברי דני ליבנה, מנכ"ל אובליגור, עדיף בדרך כלל להגיע להסדר חוב מחוץ לתיק הוצאה לפועל.
הסיבה לכך היא שחייבים שיש להם תיקים בהוצאה לפועל עלולים לחוות נזק להיסטוריית האשראי שלהם ול-BDI (ציון אשראי עסקי). כאשר חייב לא מצליח לשלם את חובותיו ומוגש נגדו תיק, זה יכול להשפיע לרעה על ניקוד האשראי והמוניטין הפיננסי שלו.

דני ליבנה מדגיש את החשיבות של עבודה עם חברת הסדר חובות מהימנה ומנוסה כמו אובליגור כדי לנווט את תהליך הסדר החוב ולהשיג את התוצאה הטובה ביותר עבור כל הצדדים המעורבים.